خبر فوری

دوشنبه / ۲۶ شهریور / ۱۴۰۳ Monday / 16 September / 2024
×
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از قطع برق صنایع، مطرح کرد: این سیاست وزارت نیرو کاملا اشتباه است لذا امیدواریم دولتمردان جدید نسبت به تغییر این سیاست اقدام کنند.
انتقاد از قطع برق صنایع/وارد آمدن خسارات جدی به اقتصاد کشور غیرقابل جبران است
  • کد نوشته: 4064
  • منبع: خانه ملت
  • مرداد ۲۹, ۱۴۰۳
  • 46 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به قطع برق صنایع در فصل جاری با هدف تامین برق خانگی که خسارات شدید اقتصادی به همراه داشته است، گفت: اگرچه دولت سیزدهم اقداماتی برای کاهش ناترازی حدود ۱۵ هزار مگاوات برق انجام داد و در این راستا احداث چندین نیروگاه کلید خورد اما با وجود ادامه ناترازی‌ها و هزینه بالای تولید برق اجرای قانون بهینه‌سازی مصرف بسیار حائزاهمیت است.

    نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان به‌عنوان قانون مهمی در حوزه انرژی که اجرای آن روی زمین مانده است، افزود: عدم استاندارد بودن درها و پنجرهای ساختمان که منجر به اتلاف انرژی می‌شود و پرداخت یارانه بیش از اندازه انرژی ازجمله دلایل دیگری است که اصلاح آن می‌تواند ناترازی را کاهش دهد.

    وی با بیان اینکه قطع برق صنایع و موتورهای برق کشاورزان آسیب‌های شدید اقتصادی به دنبال دارد، ادامه داد: باید در شرایط فعلی با توضیح شرایط خاص کشور در حوزه انرژی، بار قطعی برق را از دوش صنایع و کشاورزان برداشت چراکه ادامه این شرایط به ضرر خود مردم نیز خواهد بود و منجر به افزایش قیمت کالاهای مختلف می‌شود.

    نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قطع برق تمامی صنایع استان کرمانشاه طی دو روز که منجر به خوابیدن فعالیت اقتصادی این صنایع شده است، مطرح کرد: این سیاست وزارت نیرو کاملا اشتباه است لذا امیدواریم دولتمردان جدید نسبت به تغییر این سیاست اقدام کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *