خبر فوری

دوشنبه / ۲۶ شهریور / ۱۴۰۳ Monday / 16 September / 2024
×
وی افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی استان باید طی مدت زمان حداقل ۶ ماهه با تقویم مشخص یک هفته در میان برگزار شود؛ چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری همگی در فضایی زندگی می کنیم که فرهنگ برای ما مانند هوا است
برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی به صورت منجسم و برنامه ریزی شده
  • کد نوشته: 4199
  • منبع: روابط عمومی استانداری
  • شهریور ۱۳, ۱۴۰۳
  • 7 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    محمدطیب صحرایی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و با موضوع تقویت فرهنگ عفاف و حجاب برگزار شد، با اشاره به دستورالعمل جلسه اظهار داشت: در مقوله حجاب بسیاری از مسیر روشن است و با توجه به آنچه که در اسناد بالادستی آمده در حال حاضر اولویت باید اجرای مصوبات در دستور کار باشد؛ باید ابتدا مصوبات موجود اجرایی شود و در صورت کاستی، مصوباتی به آن افزود شود چرا که در حال حاضر آنچه مصوب بوده را اجرا نکرده ایم.

    وی افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی استان باید طی مدت زمان حداقل ۶ ماهه با تقویم مشخص یک هفته در میان برگزار شود؛ چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری همگی در فضایی زندگی می کنیم که فرهنگ برای ما مانند هوا است و از این رو باید از جلسات هر از گاهی جدا شده و به یک تقویم روشن و زمانبدی درست برای جلسات برسیم.

    استاندار کرمانشاه بیان داشت: وظایف مشخص هر سازمان به صورت مجزا توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اعلام و تحویل دستگاه متبوع شود و ظرف مدت دو هفته تا برگزاری جلسه آینده دستگاه‌ها اولین گزارش خود را مبنی بر اجرای وظایف محول شده ارائه کنند.

    مدیر ارشد استان با اشاره به فعالیت پارک بانوان بیان داشت: ساعت کاری این پارک بعد از ایام عزاداری ماه صفر به صورت مشخص تغییر یابد و در این فصل از سال تا حدود ساعت ۲۲ فعالیت داشته باشد  تا بانوان بتوانند ساعات فراغت خود از این ظرفیت استفاده کنند؛ صدا و سیما نیز گزارش هایی با ظرافت‌های هنری با محوریت خانواده تهیه و پخش نماید.

    وی با اشاره به محل نمایشگاهی میدان آزادی گفت: شهردار کرمانشاه مصوبه اقدام این مسئله را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارائه و یا تا زمانی که فرصت هست فعلا کار مختصری صورت گیرد، بازارچه های موقتی برپا شود و تا زمان اجرای این پروژه فروشندگان مستقر باشند.

     صحرایی ادامه داد: مادامی که محل این نمایشگاه به پیمانکار سپرده نشده و اقدامی برای تخریب صورت نپذیرفته است، فروشندگان در این محل حضور داشته باشند.

    استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ممکن است غرفه های این نمایشگاه در گام اول پر نشود، ابراز داشت: در کنار غرفه های فروش، غرفه تبلیغ، گفتگوهای آزاد و ‌… برپا شود و مباحث مختلفی همچون حجاب مطرح شود.

    مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی قرار داریم، بیان داشت: در جلسه آینده، شورای فرهنگ عمومی دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش،برنامه خود را ارائه دهند و متمرکز بر فضاهای آموزشی بحث و تبادل نظر شود.

    استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ابتدا باید گام آموزش، تبلیغ و ترویج را پیگیری نماییم، ادامه داد: بسیاری از افراد آگاهی لازم را ندارند که جایگاه حجاب در تداوم خانواده سالم و … را بیابند بنابراین با رویکرد آموزشی، تبلیغ و ترویج برای سال تحصیلی جدید آماده سازی هایی در این زمینه داشته باشیم.

    وی با اشاره به مصوبات شورای آموزش و پرورش استان گفت: در زمینه مهارت افزایی دانش آموزان مصوباتی صورت گرفت و اعتبار خوبی مصوب شد تا دانش آموزان به لحاظ گرایشی و دانشی در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم طی سال تحصیلی پیش رو برنامه ترکیبی خوبی را دریافت کنند که مهارت های زندگی هم می‌تواند بخشی از آن باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *