خبر فوری

شنبه / ۱۷ شهریور / ۱۴۰۳ Saturday / 7 September / 2024
×
ببینید/از اجرای سرشماری کشاورزی به مدیت یک ماه خبر داد
سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی

ببینید/از اجرای سرشماری کشاورزی به مدیت یک ماه خبر داد

آخرین اجماع اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اتفاق افتاد که سه گرایش شورای وحدت، شورای ائتلاف و جبهه پایداری در حمایت از سیدابراهیم رئیسی به اجماع رسیدند اما از آن تاریخ به بعد آنها نتوانستند اتفاق نظر جمعی را به نمایش بگذارند، به طوری که در غیاب اصلاح طلبان، انتخابات مجلس دوازدهم صحنه رقابت […]

جامعه حوصله مباحث علم‌زده نامزدهای اصولگرا را نداشت
  • کد نوشته: 3703
  • تیر ۱۷, ۱۴۰۳
  • 5 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    آخرین اجماع اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اتفاق افتاد که سه گرایش شورای وحدت، شورای ائتلاف و جبهه پایداری در حمایت از سیدابراهیم رئیسی به اجماع رسیدند اما از آن تاریخ به بعد آنها نتوانستند اتفاق نظر جمعی را به نمایش بگذارند، به طوری که در غیاب اصلاح طلبان، انتخابات مجلس دوازدهم صحنه رقابت جدی لیست های اصولگرایی شد. این رقابت به انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم نیز تسری یافت و ۵ نامزد اصولگرا نهایتا در رقابت با مسعود پزشکیان نتوانستند یکی شوند.

    ابراهیم فیاض در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره معادلات درون اردوگاهی اصولگرایان بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: هم اکنون گفتمان اصولگرایی هیچ گونه چارچوب واضح و روشنی ندارد چون اصلا کار تئوریک روی آن انجام نشده است بنابراین سلایق اصولگرایی به شدت متنوع هستند.

    وی با اشاره به حضور ۵ نامزد اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ادامه داد: این نشان می دهد که طیف گسترده ای در این اردوگاه سیاسی قرار دارند و هیچ کدام حاضر نشدند در قالب و چارچوب مشخصی قرار بگیرند.

    این تحلیلگر مسائل اجتماعی و سیاسی با اشاره به مزیت های کمپین انتخاباتی اصلاح طلبان اظهار کرد: آنها از گفتمان های بسیار ساده و روشن برای جامعه استفاده کردند و مردم نیز پیام آنها را خیلی راحت می فهمیدند اما در مقابل نامزدهای اصولگرا خیلی علمی و آکادمیک بحث می کردند و جامعه نیز حوصله نداشت که وقت بگذارد تا مفهوم حرف آنها را دریابد.

    وی با بیان اینکه نامزدهای اصولگرا خیلی علم زده رفتار کردند، ادامه داد: عرصه انتخابات است و نامزدهای اصولگرا روی بحث درباره برنامه های کارشناسی خود زمان تصدی جایگاه ریاست جمهوری متمرکز بودند، حال آنکه باید این مباحث را در ظرف انتخابات می دیدند نه آنکه بخواهند تصور کنند در جلسه ای با حضور کارشناسان نشسته اند.

    فیاض با بیان اینکه اصولگرایان الزامات انتخابات را نفهمیدند، گفت: علت شکست شان هم همین بود. نکته دیگر آنکه آنها نتوانستند مطالبات قشر متوسط را متوجه شوند اما اصلاح طلبان در عین اتخاذ گفتمان ساده، خیلی کاربردی و راهبردی اهداف نامزد مطلوب خود را برای جامعه تشریح و تبیین کردند. مفاهیمی همچون رفع فیلترینگ، آزادی و لغو تحریم خیلی ساده و قابل فهم برای جامعه بودند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *