خبر فوری

شنبه / ۱۷ شهریور / ۱۴۰۳ Saturday / 7 September / 2024
×
ببینید/از اجرای سرشماری کشاورزی به مدیت یک ماه خبر داد
سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی

ببینید/از اجرای سرشماری کشاورزی به مدیت یک ماه خبر داد

بر اساس نتیجه انتخابات دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه، مصری با بیش از 74 هزار رای ماخوذه از محمد رشیدی پیش افتاد و این نوعی عرض اندام و قدرت نمایی مصری بود برای مخالفان و محمد رشیدی که از رقبای مصری حمایت کرده بود. در گوشه و کنار اخبار و شایعات شنیده شده است که مصری قصد دارد در خصوص اعتبار نامه محمد رشیدی دست به اقداماتی بزند تا از رفتن او به مجلس شورای اسلامی دوازدهم جلوگیری کند، هر چند به نظر نمی رسد که او چنین قدرتی داشته باشد که مانع از رفتن محمد رشیدی به مجلس شورای اسلامی شود. زیرا انتخابات حوزه انتخابیه کرمانشاه در دور اول به تایید شورای نگهبان رسیده است و ظاهرا این موضوع بیشتر یک شویِ انتخاباتی بوده است تا اقدامی عملی.
رای مردم کرمانشاه به بانیان وضع موجود!!!

سرمقاله:

 پس از کش و قوس های فراوان و صرف هزینه های چندین میلیارد تومانی، بالاخره نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی مشخص شدند. با توجه به اینکه هر سه نماینده دوره قبل کرمانشاه وارد مجلس شده اند شاید بتوان گفت که کرمانشاه تغییری در نمایندگان دوره قبل نداشته، بلکه یک چهره جدید هم به آنها اضافه شده است.

 ابراهیم عزیزی که از حوزه انتخابیه تهران کاندید شده بود توانست به مدد ارتباطات خود وارد لیست های انتخاباتی شده و بنابر رای سیاسی ۸ درصدی مردم تهران، مجددا در قامت نماینده مجلس شورای اسلامی وارد پارلمان شود. هر چند حضور ابراهیم عزیزی در بین نمایندگان استان کرمانشاه به غیر از ضرر هیچ نفعی برای مردم نداشته است. زیرا وی یک سهمیه از کرسی های مجلس شورای اسلامی کرمانشاه را اشغال می کرد و پس از آن در پی اموراتی به غیر از مشکلات مردم کرمانشاه بود.

در این میان دو نماینده دیگر کرمانشاه در مجلس یازدهم، توانستند مجددا وارد مجلس شورای اسلامی شوند. که متاسفانه طی سه سال گذشته و همراهی دولت منتسب به خودشان، نتوانستند یک قدم موثر برای کرمانشاه در جهت کاهش مشکلات این کلان شهر بردارند.

لازم به ذکر است استان کرمانشاه نسبت به دوره دهم مجلس شورای اسلامی و دولت تدبیر و امید، علاوه بر اینکه هیچ پیشرفتی نداشته، بلکه پسرفت نیز داشته است. همانطور که می دانیم ۳ سال از عمر دولت رئیسی با مجلس دوره یازده همزمان بوده است. مصری و رشیدی که از حامیان دولت مستقر هستند نیز جزء هیات رئیسه مجلس یازدهم بوده اند، شوربختانه این دو نتوانستند یا نخواستند اقدامی موثر برای کاهش آلام مردم کرمانشاه انجام دهند! و این مهمترین سئوال است که چرا کرمانشاه نسبت به استان های همجوار خود مانند ایلام، هرسال در حال پسرفت است؟!

ورود بدون دردسر محمد رشیدی در دوره اول انتخابات مجلس دوره دوازدهم ، شائبه تقابل با مصری که همیشه به عنوان نفر اول و در دور اول، بدون هیچ استرسی وارد مجلس می شد را زیاد کرده است. به نحوی که تعویض همه معاونین فرماندار در حوزه های رای گیری و جایگزینی آنها با افرادی از سایر شهرستان های استان و همچنین تغییر ناگهانی و نابهنگام برخی از بخشداران و معاونین فرماندار از جمله معاون عمرانی فرمانداری کرمانشاه که مورد اعتماد محمد رشیدی بود، شائبه تقابل مصری و رشیدی را دو چندان کرد.

بر اساس نتیجه انتخابات دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه، مصری با بیش از ۷۴ هزار رای ماخوذه از محمد رشیدی پیش افتاد و این نوعی عرض اندام و قدرت نمایی مصری بود برای مخالفان و محمد رشیدی که از رقبای مصری حمایت کرده بود. در گوشه و کنار اخبار و شایعات شنیده شده است که مصری قصد دارد در خصوص اعتبار نامه محمد رشیدی دست به اقداماتی بزند تا از رفتن او به مجلس شورای اسلامی دوازدهم جلوگیری کند، هر چند به نظر نمی رسد که او چنین قدرتی داشته باشد که مانع از رفتن محمد رشیدی به مجلس شورای اسلامی شود. زیرا انتخابات حوزه انتخابیه کرمانشاه در دور اول به تایید شورای نگهبان رسیده است و ظاهرا این موضوع بیشتر یک شویِ انتخاباتی بوده است تا اقدامی عملی.

با عنایت به اینکه مصری و محمد رشیدی همیشه در هنگامه انتخابات مجلس شورای اسلامی شعار « من آنم که رستم بود پهلوان » را سر می دهند و از احساسات و خوش باوری مردم کرمانشاه سوء استفاده نموده اند و اینکه هر دوی این نمایندگان آزموده شده اند، لذا انتظاری برای تغییر شرایط سخت کرمانشاه وجود ندارد و وضعیت اسفبار این استان کما فی السابق بر همان منوال نابسامان خواهد ماند.

و اما فضل الله رنجبر، که با شعار انتخاباتی « رنجبر مردم » وارد صحنه انتخابات شد بر اساس محبوبیت مردمی و همچنین خدمات گذشته او در فرمانداری کرمانشاه توانست پدیده انتخابات این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شود. رنجبر توانست با بیش از ۵۴ هزار رای به عنوان سومین نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی وارد پارلمان شود.

او در ایام مسئولیت های اداری خود با مردم ارتباط خوب و بدو واسطه برقرار می نمود که شاید همین خصیصه رفتاریش موجب شده که مورد اقبال عمومی قرار گیرد. البته باید خاطر نشان کرد وی از پشتوانه قومی هم برخوردار بود و همین دو نکته موجب شد از دو رقیب دیگر خود که هر دوی آنها نیز از شرایط خوبی برخوردار بودند گوی سبقت را برباید.

و اما اینکه باید منتظر نشست و دید که آیا رنجبر هم مانند دو نماینده آزموده شده کرمانشاه، روی به رفتار پوپولیستی و شعاری خواهد آورد یا در قامت یک نماینده واقعی مردم در جهت رفع مشکلات فراوان ۴۵ ساله آن خود را معرفی خواهد کرد؟!            

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *