خبر فوری

پنجشنبه / ۲۹ شهریور / ۱۴۰۳ Thursday / 19 September / 2024
×

مهمترین رویداد سال ۱۴۰۳ کرمانشاه انتخاب استاندار می باشد. یقینا استاندار آینده کرمانشاه کار راحتی پیش رو ندارد. او وارث معضلاتی است که از دولت قبل بر جا مانده و شاید هم به بیماری مزمنی شبیه شده باشد که بسیاری در پی درمان آن بودند اما توفیقی حاصل نشده است. این روزها اسامی زیادی شنیده […]

سردرگمی، شورای راهبردی ستاد مردمی!!

مهمترین رویداد سال ۱۴۰۳ کرمانشاه انتخاب استاندار می باشد. یقینا استاندار آینده کرمانشاه کار راحتی پیش رو ندارد. او وارث معضلاتی است که از دولت قبل بر جا مانده و شاید هم به بیماری مزمنی شبیه شده باشد که بسیاری در پی درمان آن بودند اما توفیقی حاصل نشده است.

این روزها اسامی زیادی شنیده می شود که از سوی جریان های مختلف سیاسی، افرادی برای معرفی به مسئولین تصمیم گیر انتخاب شده اند، از جمله همین شب گذشته ۱۱ نفر از سوی شورای راهبردی ستاد مردمی دکتر پزشکیان، به عنوان استاندار پیشنهادی کرمانشاه معرفی شده اند که اکثر آنها یا سابقه اصلاح طلبی ندارند و یا اینکه در زمان انتخابات ریاست جمهوری از رقیب پزشکیان و مخالف نظر مردم حمایت کرده اند. اینکه افراد اعلامی بر اساس چه شناخت و عملکردی از سوی شورای راهبردی ستاد مردمی دکتر پزشکیان انتخاب شده اند را باید از شورای مذکور پرسید اما موضوع قابل تامل حضور چهره هایی اصولگرا در میان نامزدهای معرفی شده است که در صورت انتخاب سعید جلیلی و یا قالیباف به ریاست جمهوری، حتما به عنوان وزیر و استاندار و … انتخاب می شدند.

سئوال مهم این است افرادی که خود را منتسب به اصلاح طلبی می دانند و سال ها نان اصلاح طلب بودن خود را خورده اند، بر اساس چه معیار و شاخصه ای به این چهره های اصولگرای شناسنامه دار رسیده اند؟! این افراد در صورت انتخاب شدن به عنوان استاندار ابتدا ریشه اصلاح طلبان را خواهند خشکاند.

موضوع قابل تامل دیگر اینکه اخیرا واژه وفاق ملی بر سر زبان ها افتاده است. وفاق بر چه اساس و محوری قابل تایید است؟ آیا وفاق به این معنی است که تلاش را اصلاح طلبان بکنند و مردم هم به تغییر رای دهند اما ثمره آنرا اصولگرایانی که توسط مردم رد صلاحیت شده اند،برداشت کنند و مجددا بر اریکه قدرت نشسته و کارهای ناتمام دولت قبل را به اتمام برسانند؟!

وفاق به این معنی نیست که تلاش را دیگری بکند و ثمره را کسی دیگر برداشت کند. اگر رویکرد دولت سیزدهم مد نظر مردم بود یقینا پزشکیان را انتخاب نمی کردند. لذا اصلاح طلبان باید رویکرد خود را تغییر داده و بر اساس معیار اصلاح طلبی از نیروهای دست پاک و توانمند خود در راستای رسیدن به اهداف دولت مستقر استفاده کنند.

معرفی نیروهای دسته چندم اصولگرا که برخی از آنها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تایید نشدند و یا برخی دیگر که اکنون صاحب منصب بوده و کارنامه بسیار ضعیفی دارند، را بر اساس کدام معیار به عنوان استاندار دولتی که خود را دولت سوم خاتمی معرفی کرده است انتخاب می کنند؟     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *