خبر فوری

شنبه / ۱۷ شهریور / ۱۴۰۳ Saturday / 7 September / 2024
×
ببینید/از اجرای سرشماری کشاورزی به مدیت یک ماه خبر داد
سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی

ببینید/از اجرای سرشماری کشاورزی به مدیت یک ماه خبر داد

مهدی فتاحیان مدیر مسئول پایگاه خبری لوتوس پرس انتخابات ریاست جمهوری با همه فراز و فرودها به پایان رسید. بالاخره رئیس دولت چهاردهم توسط مردم انتخاب شد. این انتخابات نشان داد که مردم ایران با سیاستگداری دولت سیزدهم موافق نیستند و با حضور قاطعانه خود بخصوص در دور دوم انتخابات اعلام کردند که موقعیت شناس […]

لطفا فرصت سوزی نکنیم

مهدی فتاحیان مدیر مسئول پایگاه خبری لوتوس پرس

انتخابات ریاست جمهوری با همه فراز و فرودها به پایان رسید. بالاخره رئیس دولت چهاردهم توسط مردم انتخاب شد. این انتخابات نشان داد که مردم ایران با سیاستگداری دولت سیزدهم موافق نیستند و با حضور قاطعانه خود بخصوص در دور دوم انتخابات اعلام کردند که موقعیت شناس هستند و خطر در کمین ایران را به درستی تشخیص دادند.

البته نباید از نظر دور داشت که ۵۰ درصد واجدین شرایط رای دادن در این انتخابات شرکت نکردند آنها هنوز نسبت به دولت آینده خوش بین نیستند. شاید این مهمترین بخشی است که باید حاکمیت به آن توجه کند که بخشی زیادی از هموطنان مان فعلا به هیچ روی حاضر به مشارکت اجتماعی و سیاسی نیستند و این یعنی از دست رفتن حداقل ۵۰ درصد سرمایه اجتماعی کشور که یقنا امر بسیار مهمی خواهد بود.

جدای از موضعات ذکر شد اکنون که جامعه از تب و تاب و شور انتخاباتی خارج شده است ستاد دکتر پزشکیان با هدف استفاده از خرد جمعی، کارگروه هایی در سراسر کشور فعال نموده که بدان وسیله از بارش فکری کلیت جامعه ایرانی برای رسیدن به انتخابِ مطلوب ترین و شایسته ترین افراد برای مدیریت کشور و استان ها استفاده نماید. هر چند تا اینجای کار عمل بسیار مهم و قابل احترامی است اما حداقل در استان کرمانشاه عملکرد کارگروه های منتخب مورد اعتراض بخشی از بدنه سیاسی و اجتماعی استان قرار گرفته شده است که خود را به نوعی سهامدار ورود به عرصه انتخاب مدیران یا انتخاب شدن می دانند.

متاسفانه طی چند روز گذشته فضای سیاسی کرمانشاه درگیر انتقاداتی است که برخی از آنها درست و بجاست، هر چند این انتقادات زمینه را برای فعال نمودن برخی از عناصر متعلق به دولت سیزدهم یا طرفداران ستاد رقیب دکتر پزشکیان آماده نموده که با اظهار نظرهای خلاف واقع خود بر آتش تنور شایعات و نگرانی ها می دمند که نوعی پاس گل دادن به رقیب است.

موضوع قابل اهمیت دیگری اینکه رئیس ستاد دکتر پزشکیان در استان از رابطه بسیار نزدیک و بی واسطه با رئیس جمهور منتخب برخوردار است و این مهم می تواند اتفاق کم نظیری برای کرمانشاه باشد. کرمانشاه طی ۴۵ سال گذشته پس از انقلاب همواره در صدر استان های کم برخوردار بوده و این موضوع را همگی به خوبی می دانیم. ارتباط بی واسطه دکتر سعیدی، دکتر معصومی و دکتر قائم پناه با رئیس جمهور منتخب فرصت بی بدیلی برای مردم کرمانشاه و به طور خاص نخبگان استان فراهم نموده است که بتوانند بخشی از عقب ماندگی استان را جبران کنند.

اما چه باید کرد؟

با عنایت به اینکه بخش زیادی از صداهای معترضین از سر خیرخواهی است لذا انتظار می رود رئیس محترم ستاد دکتر پزشکیان در خصوص بازتعریف حضور افراد صاحب صلاحیت به این کارگرو ها اقدامی شایسته به عمل آوردند زیرا تعدد افراد شایسته در صورت مدیریت درست آنها می تواند حائز اهمیت و خیر عمومی باشد.

مورد دیگر اینکه انتظار می رود که حدود و ثغور تصمیم گیری و فعالیت کارگروه ها مشخص شود. یعنی اینکه آیا این کارگروه‌ها می توانند وارد انتخاب مصادیق برای مدیران آینده استان شوند، در حالیکه هنوز کابینه دولت و استانداران  انتخاب نشده اند؟

آیا در صورت انتخاب مدیران استان، تا قبل از تشکیل کابینه، نوعی توقع ایجاد نمی کند و این توقع بعدا موجبات چالش برای وزرا و استانداران نمی شود؟ زیرا هر مدیری حق دارد بنابر نظر خود مدیران زیر مجموعه خود را انتخاب نماید که در صورت عدم توانایی و عدم کارایی مناسب پاسخگوی انتخاب خود باشد؟  

آیا در صورت تشکیل لیست مدیران استان و عدم پذیرش آنها توسط مدیران بالادستی چه تضمینی وجود دارد که استانداران و وزرای مربوطه را وارد یک چالش طاقت فرسا نکند و فرصت های پیش روی استان را از بین نبرد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *