خبر فوری

دوشنبه / ۲۶ شهریور / ۱۴۰۳ Monday / 16 September / 2024
×

مدیریت ضعیف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری مراسم روز خبرنگار مراسم روز خبرنگار که هر ساله برای تجلیل از زحمات خبرنگاران برگزار می گردد هر چند با تاخیر امسال هم با توسط اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان برگزار گردید. این رویداد با اهمیت فرصتی است برای شنیدن دغدغه هالی خبرنگاران در […]

مدیریت ضعیف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری مراسم روز خبرنگار
  • کد نوشته: 4170
  • شهریور ۱۰, ۱۴۰۳
  • 13 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    مدیریت ضعیف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری مراسم روز خبرنگار

    مراسم روز خبرنگار که هر ساله برای تجلیل از زحمات خبرنگاران برگزار می گردد هر چند با تاخیر امسال هم با توسط اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان برگزار گردید. این رویداد با اهمیت فرصتی است برای شنیدن دغدغه هالی خبرنگاران در حوزه مسائل صنفی و مشکلات استان می باشد. اما متاسفانه نحوه برگزاری مراسم در حد و اندازه شان خبرنگاران نبود.

    مراسم که قرار بود راس ساعت ۱۹ برگزار شود با حدود یک ساعت و نیم تاخیر آغاز شد. در ابتدای مراسم پس از صحبت های مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی خبرنگاران و اصحاب رسانه به ایراد سخنان خود پرداختند. اولین سخنران آقای معتمدیان رئیس خانه مطبوعات استان بود که به نکاتی مهم و حائز اهمیت اشاره نمود. اما موضوع قابل اهمیت چینش سخنران جامعه خبرنگاری بود. متاسفانه سخنرانان به گونه ای چینش شده بود که سخنرانان منتسب به جریان سیاسی اصولگرا فرصت صحبت کردن پیدا کردند و از جریان سیاسی اصلاح طلب کسی را برای سخنرانی دعوت نکردند. همین موضوع باعث اعتراض برخی خبرنگاران شد که چرا بین خبرنگاران تبعیض قائل می شوید. این اعتراض با حضور آقای مهدوی چشمه گچی بر روی سن و ارائه سخنان قابل تامل به این بی احترامی برنامه ریزان پاسخ داده شد. سخنان مهدوی بارها از سوی حضار مورد تشویق قرار گرفت و بسیاری از موضوعات و مسائل مبتلابه استان را مطرح نمودند.

    در ادامه مجددا تریبون در اختیار سخنرنان جریان اصولگرا قرار گرفت که نسبت به سخنان آقای مهدوی اعتراض داشتندو برخی نیز به بیانیه خوانی و تایید مسئولین و تعدادی هم به گلایه مندی های سطحی پرداختند که بیشتر موجب  کسالت مستمعین شد.

    موضوع قابل توجه اینکه اس نحوه پذیرایی از خبرنگاران هم بسیار بد و تاسف بار بود. این شیوه پذیرایی سوژه برخی از کاتال های تلگرامی هم شد. حدود ساعت ۳۰/۲۳ و پس از تجلیل از برخی از خبرنگاران، نوبت به صرف شام شد حدود ساعت ۳۰/۲۳ زمانیکه خبرنگاران به حیاط مجموعه برای صرف شام رفتند با انبوهی از افراد مواجه شدند که ساعت ها قبل در این مکان جلوس کرده و منتظر صرف شام بودند.

    متاسفانه بسیار از خبرنگاران که تنها خودشان دعوت شده بودند بدون رعایت شان خود همه اعضای خانواده و برخی نیز با دوستان و آشنایان حضور پیدا کرده بودند تا از خوان بی برکت این مراسم استفاده کنند.

    ازدحام به گونه ای بود که بسیاری از همکاران خبرنگار عطای صرف شام را به لقای محل برگزاری مراسم بخشیدند و سالن را بدون صرف شان ترک کردند.

    همانطور که گفته شد میزبان و مدیریت مراسم بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. اراده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توانایی برگزاری مناسب این مراسم که در نوبه خود مراسم بزرگ و پر هزینه ای نبود را نداشت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *